Outsourcing działań sprzedażowych, czyli generowanie leadów
Firmy, które decydują się na outsourcing działań marketingowych, sprzedażowych i promocyjnych, robią to z różnych powodów. Najczęściej wymieniany to oszczędność finansowa, ale też brak czasu na organizację własnego działu marketingu lub brak doświadczenia na tym polu. Niektórzy przedsiębiorcy wolą od razu powierzyć zadanie zdobywania klientów komuś z lepszymi umiejętnościami, z własną bazą danych potencjalnych klientów lub gotowego na przygotowanie bazy targetowanej.
Dzięki temu zyskują aż trzy strony: firma, pośrednik oraz klient, który otrzymuje poszukiwaną usługę lub produkt
W outsourcingu masowo wykorzystuje się dwie główne metody pozwalające na pozyskiwanie klientów B2B i maksymalną konwersję wyników. Pierwsza to cold calling będąca bezpośrednim telemarketingiem ukierunkowanym na konkretną, wybraną grupę docelową. Marketingowcy nie dzwonią „do osób losowo wybranych przez komputer”, ale wyłącznie pod numery telefonów ludzi decyzyjnych w firmie i odpowiadających za podpisywanie umów. Nie są to też wszystkie możliwe firmy, ale starannie wybrane przedsiębiorstwa z branż i rynków, do których kierowana jest sprzedawana usługa albo produkt. Druga metoda to cold mailing operująca na atrakcyjnym, angażującym mailingu wysyłanym nie w sposób masowy, ale indywidualny. W samej treści maila prócz standardowych formułek z prośbą o kontakt oraz zachęcających haseł wykorzystuje się również treści prezentujące dany produkt lub usługę.
Jednocześnie wskazuje się też na zalety skorzystania z proponowanej oferty
Wygenerowane w ten sposób leady (kontakty do firm) wykazują się bardzo wysokim współczynnikiem konwersji. Może być on nawet dwukrotnie wyższy niż w przypadku tradycyjnie stosowanych metod, a do tego osiągany w krótszym czasie i mniejszymi środkami własnymi. Firma nie musi bowiem zatrudniać sztabu specjalistów, ponieważ zadanie generowania leadów i pozyskiwania klientów B2B zleca na zewnątrz, samej zajmując się wyłącznie bezpośrednim kontaktem z zainteresowanymi potencjalnymi klientami, którzy sami wyrazili chęć bliższego zapoznania się z ofertą.