Sakura – zapach Japonii
W Japonii kwiat wiśni symbolizuje szczęście, czystość oraz życie i jego ulotność. Zdaniem Japończyków życie jest właśnie jak sakura – piękne, a zarazem krótkotrwałe. Kwiaty wiśni bardzo szybko przekwitają i tracą płatki, dlatego stały się adekwatnym symbolem. Drzewko wiśniowe uważa się za symbol kochanków, sam kwiat – za miłość, a owoce kojarzone są z mądrością życiową i dojrzałym pięknem.
Ten wyjątkowo popularny motyw ma ogromne znaczenie dla Japończyków. Umieszczany jest na przedmiotach codziennego użytku, na kimonach, ceramice czy książkach. Zdobił on również samoloty, którymi kiedyś latali kamikaze. O drzewkach wiśniowych nie zapomniano także w kuchni. Kiszone liście i płatki kwiatów to częste dodatki zarówno do wytrawnych potraw, jak i słodkości takich jak ciasta, galaretki czy lody. Co ciekawe, Sakura to również bardzo popularne imię żeńskie w Kraju Kwitnącej Wiśni. To także tytuł znanej piosenki ludowej, którą grano na bambusowym flecie.
Nic dziwnego, że przełom marca i kwietnia to bardzo ważny czas dla Japończyków, jeden z najpiękniejszych okresów w Japonii. To właśnie w tym czasie zakwita sakura – najważniejszy symbol tego kraju. Dla Japończyków jest to czas zadumy nad życiem i jego kruchością, jak i czas na otwarcie nowego rozdziału w życiu. W tym właśnie czasie odbywa się japońskie święto Hanami, podczas którego Japończycy ucztują, a zarazem podziwiają kwitnące wiśnie.
Zapach kwiatów wiśni stał się również podstawą jednego z produktów włoskiej marki Felce Azzurra, specjalizującej się w produkcji chemii gospodarczej i kosmetyków. Wyjątkowej esencji japońskiej sakury nie zabrakło w żelu pod prysznic Felce Azzurra Sakura Flowers – https://food-trade.pl/produkty/zel-do-mycia-ciala-sakura-flowers/..Produkt ten łączy w sobie świeżość frezji, delikatność białej brzoskwini, zapach kwiatu wiśni, fiołków i piwonii. Można go znaleźć w polskich sklepach sieci Carrefour, Merco, Makro i Piotr i Paweł. Wszystko dzięki polskiemu dystrybutorowi Foodtrade Sp. z o.o.